3. Doz Koronavirüs Aşısının En Sık Görülen Yan Etkileri Neler?

Tarih : 09 Kasım 2021, Salı 17:58 Son Güncelleme : 09 Kasım 2021, Salı 17:58
3. Doz Koronavirüs Aşısının En Sık Görülen Yan Etkileri Neler?

Birçok ülke koronavirüsle mücadele kapsamında takviye doz uygulamaya karar verdi. Bu ülkelerden biri de İngiltere oldu. İngiltere Sağlık Bakanlığı, takviye doz yani 3. dozdan sonra görülen yan etkileri açıkladı.

Kaynak : Medya Alemi Editör : Medya Alemi
2019'un son günlerinde Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve kısa sürede dünyanın neredeyse her yerine yayılan Koronavirüs (Kovid-19) çeyrek milyardan fazla insana bulaştı. Salgın nedeniyle 5 milyonun üzerinde kişi hayatını kaybetti.

Salgının ilk günlerinden beri bilim dünyası Kovid-19'a çare bulmak için sayısız araştırmaya imza attı. Bunun neticesinde pek çok aşı geliştirilmiş durumda.

Dünya genelinde 6 milyar dozdan fazla Kovid-19 aşısı yapıldı. Tabiri caizse bu adımlar ile uzun bir sürenin ardından tünelin ucundaki ışığı görmeye başladık.

Ancak koronavirüs son dönemde Delta varyantı ile gündemde. İlk olarak Hindistan'da görülen bu varyantın orijinal virüsten daha bulaşıcı olduğu bilimsel olarak kanıtlandı.

Bu nedenle dünyanın pek çok noktasında bellirli bir yaş üzeri kişiler için takviye aşı kararı alındı. Bu ülkelerden birisi olan İngiltere'den ise tabiri caizse yüreklere su serpen bir açıklama geldi.

İŞTE TAKVİYE DOZUN YAN ETKİLERİ

Aşı karşıtlarının sayısız iddiasına ev sahipliği yapan takviye doz ile ilgili İngiltere tabiri caizse son noktayı koydu.

Ülkemizde de kullanılan Pfizer aşısını mercek altına alan yetkililer yaptıkları resmi açıklama ile takviye dozdan sonra görülen yan etkileri kamuoyu ile paylaştı.

İngiliz Express gazetesinin Sağlık Bakanlığı'ndan alınan bilgilere dayandırdığı habere göre, enjeksiyon yapılan kolda ağrı, yorgunluk hissi veya baş ağrısı takviye dozdan sonra görülen en sık yan etkiler arasında.

Aynı habere göre, 3. doz Pfizer aşısından sonra hafif grip benzeri semptomları yaşamak da mümkün. Ancak uzmanlar bu semptomların son derece normal olduğunun altını çiziyor.

'YÜKSEK ATEŞ' UYARISI

Açıklamada bir de uyarı yer aldı. Uzmanlar uzun süre yüksek ataş görülmesinin kişide başka bir enfeksiyonun olduğu anlamına gelebileceğini belirtti ve bu durumda doktora başvurulması tavsiyesinde bulundu.

TÜRKİYE'DE 3. DOZ UYGULAMASI BAŞLAMIŞTI

Türkiye'de iki doz BioNTech aşısı yaptıranlara takviye doz aşı uygulaması 4 Kasım'dan itibaren başladı. Öncelikli gruplar arasında 60 yaş üzerindeki vatandaşlar, 18-60 yaş arasında olup kronik hastalıkları olanlar, başta sağlık çalışanları olmak üzere yüksek riskli mesleklerde çalışanlar bulunuyor.