Radyo'nun İcadı ve Tarihi! İlk Radyo Reklamı Ne Zaman Yayınlandı.

Tarih : 03 Aralık 2017, Pazar 22:12 Son Güncelleme : 03 Aralık 2017, Pazar 22:12
Radyo'nun İcadı ve Tarihi! İlk Radyo Reklamı Ne Zaman Yayınlandı.

Radyonun İcadı,Tarihi ve Gelişimi hakkında detaylar...

Kaynak : Medya Alemi Editör : Medya Alemi

Modern toplumda, radyo, arabada ve evde yaygın bir teknolojidir. Aslında, bugünün dünyasında hayatında radyo dinlemeyen veya radyo kullanmayan birini bulmak zor. Ancak bu her zaman böyle değildi. 19. yüzyıldan önce, kablosuz radyo iletişimi fantastik bir şeydi. Radyonun 1800'lerin sonlarında gelişmesinden sonra bile, radyoların ana akım haline gelmesi ve evin değişmezi haline gelmesi uzun yıllar aldı. Radyonun geçmişi, dünyanın birbirine uzak mesafelerden nasıl bağlandığını ve iletişim kurduğunu gössteren büyüleyici bir şey.


Radyoyu kimin icat ettiği sorusu belli bir tartışma ile birlikte geliyor. 1893 yılında mucit Nikolai Tesla, Louis Missouri'de kablosuz bir radyoyu Kanıtladı. Bu kanıta rağmen, Guglielmo Marconi, çoğunlukla radyonun baba ve mucidi olarak algılanıyordu. Bu nedenlerden biri, 1896 yılında İngiltere'de ilk telsiz telgraf patentinin verilmesidir. Bununla birlikte Tesla, bir yıl sonra ABD'deki temel radyo için patent başvurusunda bulunmuş ve 1900'da alabilmişti. 1901 Yılı Aralık 12'de Marconi'nin tarihteki yeri, Atlantik Okyanusu boyunca sinyal gönderen ilk kişi olduğu, tarihte ki yerini aldı.


I. Dünya Savaşı'ndan önce ve sırasında

1920'lerden önce radyo öncelikli olarak denizde olan gemilere ulaşmak için kullanıldı. Radyo iletişimleri tipik olarak Morse kod mesajları kullanılarak gerçekleştirildi. Bu, özellikle acil durumlarda sudaki gemilere büyük fayda sağlandı. Birinci Dünya Savaşı'nda radyonun önemi belirginleşti ve faydası önemli ölçüde arttı. Savaş sırasında, ordu neredeyse tamamen kullandı ve silahlı kuvvetler için mesaj gönderme ve alma konusunda radyo paha biçilemez bir araç haline geldi.


Radyo ve 1920'ler

Savaşın ardından 1920'lerde, radyolar siviller arasında popülerlik kazanmaya başladı. ABD ve Avrupa'da, Pittsburgh, Pennsylvania ve İngiltere İngiliz Yayın Şirketi (BBC) gibi KDKA gibi yayın istasyonları Radyo yayınına başladı. 1920 yılında Westinghouse Company, KDKA'nın kurulmasına izin veren ticari bir radyo lisansı başvurusunda bulundu ve aldı. KDKA, daha sonra resmi olarak devlet tarafından lisanslanan ilk radyo istasyonu haline gelecekti. Westinghouse da radyo yayıncılığını halka tanıtmaya başladı. Ev yapımı radyo alıcıları bazıları için bir çözümdü ve onları satan üreticiler için bir sorun yaratmaya başladı. Sonuç olarak, Radyo Şirket Anlaşmaları, RCA, hükümet tarafından yaptırım altına alındı. RCA uyarınca bazı şirketler alıcılar, diğer şirketler ise vericileri onayladı. Yalnızca bir şirket olan AT & T, yayını ve zincirleme yayın yapabildi. AT & T, 1923'te ilk radyo reklamını yayınladı. 20'lerin sonlarında, CBS ve NBC, AT & T'nin yayıncılık haklarındaki tek istasyon olmasına tepki olarak yaratıldı.


İngiltere'de, radyo yayınları 1922'de İngiliz Broadcasting Company veya BBC ile Londra'da başladı. Yayınlar hızla İngiltere'ye yayılmış ancak gazetelerin grev yaptıkları 1926 yılına kadar gazeteleri geçmeyi etmeyi başaramamıştı. Bu noktada radyo ve BBC kamuoyunun önde gelen bilgi kaynağı oldu. Hem ABD hem de İngiltere'de, bir aile olarak radyonun önünde toplanmak birçok hanede yaygın bir olay haline geldiği bir eğlence kaynağı haline geldi.


İkinci Dünya Savaşı ve Savaş Sonrasında Yapılan Değişiklikler

İkinci Dünya Savaşı sırasında radyo, hem ABD hem de İngiltere için önemli bir rol üstlendi. Radyo, gazetecilerin yardımıyla halka haberler gönderdi. Aynı zamanda toplama kaynağıydı ve hükümet tarafından halka açık destek almak için kullanıldı. İngiltere'de televizyon istasyonlarının kapatılmasından sonra ana bilgi kaynağı oldu. Radyo’nun kullanılması biçimi de 2. Dünya Savaşı'ndan sonra dünyayı değiştirdi. Seri programlar şeklinde bir eğlence kaynağı olmasına rağmen, o zamanın müziklerini daha çok çalmaya başladı. Müzikte "Top-40" popüler hale geldi ve hedef kitlenin ailelerinden gençlere, otuzlu yaşlarının altındaki yetişkinlere geçti. Müzik ve radyo, birbirleriyle eş anlamlı hale gelene kadar popülaritesini arttırmaya devam etti.


Radyo'nun Günümüz ve Geleceği

Bugün, radyo Tesla ya da Marconi'nin hayal edebileceğinden çok daha fazla oldu. Geleneksel radyolar ve radyo yayınları giderek geçmişte kaldı. Bunun yerine daha fazla uydu radyo ve internet radyo istasyonları ile gelişti. Radyolar yalnızca evlerde değil, aynı zamanda araçlarda bir de elyaftır. Müzik ek olarak, radyo şovları da birçokları için popüler bir seçenek haline geldi.