TRT Çocuk Reyting Listesinde Olmayacak

Tarih : 26 Ekim 2017, Perşembe 16:47 Son Güncelleme : 26 Ekim 2017, Perşembe 16:47
TRT Çocuk Reyting Listesinde Olmayacak

Milliyet yazarı Özay Şendir, TRT'nin reyting listelerine en çok program sokan kanalı TRT Çocuk ile ilgili gelişmeyi köşesine taşıdı.

Kaynak : Medya Alemi Editör : Medya Alemi

Milliyet yazarı Özay Şendir, iki hafta önce kaleme aldığı TRT Çocuk'un reyting listelerine en çok program sokan kanal olduğu yolundaki yazı üzerine reklam dünyasından bir arkadaşının yolladığı maili köşesine taşıdı.



Arkadaşının bu yazıya TRT Çocuk reklam almıyor, o zaman niye ölçülüyor ki? diye uzun bir itiraz maili gönderdiğini belirten Şendir, TRT Çocuk'un reyting ölçümünden çıkacağının sinyalini de köşesinden verdi.



Şendir'in bu yazısına biz de bir katkı sunalım ve TRT Genel Müdürü İbrahim Eren'in aldığı kararla TRT Çocuk'un 1 Kasım tarihinden itibaren reyting listesinde yer almayacağını duyuralım.



İşte Özay Şendir'in Milliyet'te yeralan yazısından ilgili bölüm:



TRT Çocuk reyting listesinden çıkıyor galiba

İki hafta önce TRT Çocuk’un reyting listelerine en çok program sokan kanal olduğunu yazmıştım. Reklam dünyasından bir arkadaşım, yazımı okumuş, “TRT Çocuk reklam almıyor, o zaman niye ölçülüyor ki?” diye uzun bir itiraz maili yollamış bana. Sonuna da “TRT Çocuk reyting ölçümünden çıkabilir, şaşırma” diye yazmış.



Mantık doğru, reytingler seyirci ya da halk için değil, aslında reklam verenlerin tercihleri için ölçülür. Ancak söz konusu çocuk olduğunda iş değişiyor. Bir sürü anne ve baba, diğer çocuk kanallarında ekrana gelen oyuncak ya da atıştırmalık diyebileceğimiz reklamların etkisiyle uğraşıyor. Zaman zaman gıda disiplininden de taviz vermek zorunda kalıyor. Tamam TRT Çocuk reklam almıyor ama bir sürü projeye de açık bir kapı aslında.



Mesela çocuklar için sağlıklı süt ürünleri üreten bir firmam olsa, hemen ‘İstanbul Muhafızları’na sponsor olur, güvenlikle sağlıklı beslenme arasındaki ilişkiye vurgu yapardım. ‘Harika Kanatlar’ tüm havayolu ve turizm şirketleri için biçilmiş kaftan gibi duruyor. Her marka, çok uzun yıllar müşterisi olsun diye çocukların kafasında yer almak ister, nedense bizim memlekette kafa böyle çalışmıyor.