Radyolar Müzik Sektörünü Bitirdi

Tarih :11 Ekim 2017, Çarşamba 15:05 Son Güncelleme :11 Ekim 2017, Çarşamba 15:05

Müzik sektöründe son yıllarda büyük sorunlar ortaya çıkmaya başladı beli isimlerin tekelinde yürüyen sektörde yeni isimler çıkmıyor aslında daha doğrusu çıkanlara destek verilmiyor.
Müzik firmaları çıkardıkları sanatçının arkasında gerektiği kadar durmuyor ve sahip çıkmıyor, radyolar ise yeni isimlere şans tanımıyor.


Radyolarda müzik direktörleri acı çekiyorlar çünkü patronları onlara güvenmiyor ve onlarda yeni isimlere gerektiği kadar destek veremiyor.


Patronlar yayın yönetmenlerine, yayın yönetmenleri, müzik direktörleri ve programcılarına güvenmiyor, bu kadar büyük güven problemi yaşanan sektörde kimse kendini riske atmak istemiyor.


Radyolar müzik sektörünü desteklemiyor, gelişemeyen müzik sektörü ise radyoları besleyemediği için radyolarda müzikal anlamda birbirinin kopyası, belli isimlerin şarkılarıyla dönen müzik kutusu haline geliyor.


Radyo patronları yayıncılarına güvenmediği için kuşkulanıyor “programcılar veya müzik direktörleri yeni sanatçıların şarkılarını para karşılığı mı çalıyor acaba?” düşüncesi beyinlerini kemiriyor.


Kendine güveni olmayan zihniyet hastalık gibi tüm sektörü içten içe zehirliyor.


Yeni Sanatçılar sanki dolar milyoneri ve para dağıtacak yer arıyorlar. Yerel radyolar bu algıdan kaynaklı olarak yeni sanatçılardan para istiyorlar ve “devir ne kadar paran varsa o kadar radyoda şarkın çalar devri.”


Radyo Basın Danışmanlarının fonksiyonu kalmadı dersek yalan olmaz çünkü radyoların artık onlara da ihtiyacı kalmadı.


Radyolar programcılarına hak ettiği maaşı ödeyemiyor ama diğer taraftan ekstra yaptığı işlerden kazandığı parayı da hesap ediyorlar. Radyocular bunalım içerisinde kendilerini para kazandıracak ekstra işlere adamışlar, kimsenin yayın yaptığı radyonun vizyon değerini, yayın kalitesini önemsediği yok. Ekstra nerden para kazanırım düşüncesi neredeyse tüm yayıncıların zihninde çözülmesi gereken bir problem olarak duruyor.


Yeni sanatçılara öcü gibi davranmaktan vazgeçin, sektörün yakalandığı radyoları ve radyocuları aciz gösteren kompleksten kurtulun artık.


Programcılarınıza, müzik direktörlerinize güvenin onların tecrübelerinden ve bilgisinden faydalanın radyocuların bir basın mensubu olduğunu hatırlayın ve onların zekâlarını hafife almayın.
Son sözümde müzik firmalarına para kazanmak için bindiğiniz dalı yani müzikaliteyi sıfırladınız arkasında durmayacağınız ve sahip çıkmayacağınız kimselere sırf parasını almak için albüm yapmayın para hırsınız tüm sektörü zehirliyor.